Οι επιστημονικές ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (Βιοεπιστημόνων – Γεωεπιστημόνων – Φυσικών – Χημικών), με μεγάλη απογοήτευση και αυξανόμενο σκεπτικισμό για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενημερώθηκαν για τις νέες δηλώσεις του Προέδρου του οργάνου που σχεδιάζει την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας (https://www.youtube.com/watch?v=zQyx9GiG8Oo).
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, παρότι υποστήριξε ότι «η φήμη ότι υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες δεν είναι αληθής», δεν παρείχε στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτή την θέση, αλλά αντίθετα προκάλεσε βαθύτατο προβληματισμό με διάφορες αποστροφές του λόγου του, αφού - ούτε λίγο ούτε πολύ - είπε ότι «αν θεωρούν τα Πανεπιστήμια ότι οι πρωτοετείς φοιτητές δεν έχουν βασικές γνώσεις σε κάποιο αντικείμενο ας τους το διδάξουν» και ότι «έχει παραγίνει το θέμα με την επιστημοσύνη στο Λύκειο».
Οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών και Χημικών απαντούν στον Πρόεδρο του ΙΕΠ ότι:
- Η Επιστημοσύνη είναι ο ένας από τους 3 πυλώνες της εκπαίδευσης διεθνώς, έτσι επιτυγχάνεται η διάπλαση των μαθητών σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Οπωσδήποτε το Λύκειο δεν παράγει επιστήμονες, αλλά η «επιστημοσύνη» με την έννοια της επαρκούς επιστημονικής γνώσης που πρέπει να παρέχεται σε αυτό, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της εκπαίδευσης όπως επιτάσσει το σύνταγμα και η νομοθεσία (ν. 1566/85) είναι απαραίτητη. Γι΄ αυτό η απαξιωτική αναφορά στην «επιστημοσύνη» στο Λύκειο είναι τουλάχιστον ατυχής, εκτός αν, κατά τον Πρόεδρο του ΙΕΠ, η Ελλάδα δεν χρειάζεται υπεύθυνους και ελευθέρους πολίτες. Διότι τον 21ο αιώνα δεν νοείται υπεύθυνος πολίτης ο οποίος δεν γνωρίζει επαρκώς Βιολογία, Φυσική και Χημεία.
- Η ιδέα ότι οι πρωτοετείς φοιτητές θα εισέρχονται στο Πανεπιστήμιο στερούμενοι θεμελιωδών επιστημονικών γνώσεων στο αντικείμενο που θα σπουδάσουν είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου και δείχνει έλλειψη επαφής με τη σχολική και πανεπιστημιακή πραγματικότητα. Είναι πολύ πρόσφατες οι επιστολές διαμαρτυρίας πολλών Τμημάτων για αδυναμία λειτουργίας, εξαιτίας του ανεπαρκούς επιπέδου γνώσης στη Χημεία των φοιτητών που εισάγονταν από την πρώην Τεχνολογική Κατεύθυνση.
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ ως μοναδικό επιχείρημα για να πείσει ότι οι Φυσικές Επιστήμες δεν μπαίνουν στο περιθώριο του εκπαιδευτικού συστήματος, είπε «δεν είναι έτσι». Εμείς από τη πλευρά μας παραθέτουμε:
- Την περσινή μείωση κατά 25% των ωρών Βιολογίας και Γεωλογίας/Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο.
- Την προτεινόμενη ενοποίηση Βιολογίας και Χημείας στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
- Το προτεινόμενο μάθημα με τον ευφάνταστο τίτλο «Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών». Ένα μάθημα θεωρητικού περιεχομένου που αντικαθιστά τα αντικείμενα της Βιολογίας, Φυσικής και Χημείας στη Β΄ Λυκείου αντί να τα εμπλουτίζει.
- Την προτεινόμενη κατάργηση της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου.
- Την περσινή κατάργηση του 3ώρου του Υπεύθυνου του Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.
- Την προτεινόμενη κατάργηση των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών.
- Την προτεινόμενη κατάργηση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και την ανύπαρκτη πρόβλεψη για συμμετοχή εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ04 στα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία.