Ανακοινώσεις

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), ΝΠΔΔ και θεσμοθετημένος σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης συνέχισε την θεσμική ενημέρωση των κομμάτων για τις ανησυχίες σχετικά με την προτεινόμενη από το ΥΠΠΕΘ συνένωση σε ένα εξεταζόμενο αντικείμενο της ΧΗΜΕΙΑΣ/ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, καθώς και με τις δυνατότητες εισαγωγής στα ίδια τμήματα από εναλλακτικές διαδρομέςκαι τις θέσεις της για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η ΕΕΧ σε όλες τις συναντήσεις κατέθεσε φάκελο επιχειρημάτων για την αξία της Χημείας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μετέφερε την επιθυμία της να συμβάλλει με θέσεις και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις στην μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της χώρας για τον 21ο αιώνα.

περισσότερα στο συνημμένο pdf

ΠΡΟΣ: Α. Υπουργό Παιδείας κ. Δημ. Μπαξεβανάκη

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), η οποία είναι ΝΠΔΔ (Ν. 1804/88) και θεσμοθετημένος Σύμβουλος του Κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης έχει απευθυνθεί σε σας έγκαιρα με επιστολές με ΑΠ: 335/14-03-2017 τον Μάρτιο 2017, ΑΠ: 520/02-05-2017 τον Μάιο 2017 και με υπόμνημα και επιστολή με ΑΠ: 797/6-7-2017 τον Ιούλιο του 2017 σχετικά με τους οδηγούς σπουδών ΙΕΚ και τις αναθέσεις μαθημάτων, ζητώντας να συμμετέχει ενεργά στις διαδικασίες που σχετίζονται με την αναδιοργάνωση προγραμμάτων δια βίου μάθησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης όπως αυτά των ΙΕΚ, χωρίς να λάβει καμία απάντηση.

Χωρίς καμία έκπληξη, αφού εξαιρέθηκε από την επεξεργασία το αρμόδιο επιμελητήριο για θέματα Χημείας, διαπιστώθηκε την 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017 που αναρτήθηκαν οι ΟΔΗΓΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ (http://www.gsae.edu.gr/el/toppress/1427-odigoi-spoudon-eidikotiton-iek-tou-n-4186-2013) ό,τι σε αρκετές περιπτώσεις που είχαν επισημανθεί στις προηγούμενες επιστολές οι χημικοί αποκλείστηκαν από αναθέσεις μαθημάτων ή βρέθηκαν να έχουν 2η ανάθεση σε πολλά μαθήματα της ειδικότητας τους, προφανώς όχι στο όνομα της ποιοτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά της εξυπηρέτησης συντεχνιακών λογικών.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι:

  1. Οι χημικοί δεν έχουν σε καμία ειδικότητα ανάθεση για το μάθημα «Υγιεινή και Ασφάλεια στην Εργασία», παρότι η πολιτεία ορίζει η ΕΕΧ να εκπροσωπείται στο «ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΥΑΕ)» και έχει εξειδικευμένο επιστημονικό τμήμα με την ονομασία «Τμήμα Περιβάλλοντος και Υγιεινής και Ασφάλειας στην Εργασία»
  2. Για την ειδικότητα «Στέλεχος Διατροφής και Διαιτολογίας» οι οδηγοί σπουδών που δημοσιεύτηκαν αποκλείουν τους πτυχιούχους χημικούς από την ανάθεση των μαθημάτων: «ΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», «ΈΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», και δίνουν ως β ανάθεση τα μαθήματα: «ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ». Τους οδηγούς συνέταξαν με πλήρη αντιπροσωπευτικότητα, αμεροληψία και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική δύο διαιτολόγοι-διατροφολόγοι.
  3. Για την ειδικότητα οι «Στέλεχος Τεχνολογίας και Ελέγχου Τροφίμων και Ποτών» οι οδηγοί σπουδών έμμεσα και άμεσα επιδιώκουν την πλήρη εξαφάνιση των χημικών, γεγονός που είναι απολύτως κατανοητό μια και συντάσσονται από διευθυντή ΙΕΚ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟ, έναν γεωπόνο, έναν κτηνίατρο και δύο τεχνολόγους τροφίμων, κανέναν όμως χημικό. Συγκεκριμένα αποκλείονται οι χημικοί εντελώς από την ανάθεση των μαθημάτων: : «10) ΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», «18) ΈΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», «12) ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ», «17) ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ», «20) ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», 21) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ», «22) ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ» και τους δίνονται ως ανάθεση τα μαθήματα: «2) ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ», «5) ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ», υπό την προϋπόθεση να έχουν εξειδίκευση στα τρόφιμα, ενώ καμία εξειδίκευση δεν απαιτείται για τους απόφοιτους των ΤΕΙ τεχνολογίας τροφίμων ή οινολογίας και τεχνολογίας ποτών. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου Οδηγού Σπουδών η στάση των υπευθύνων ελέγχεται, όχι απλά ως αντιεπιστημονική και εκτός διεθνούς πρακτικής, αλλά ως εμπαθής.
  4. Στον οδηγό σπουδών της ειδικότητας «Βοηθός Ιατρικών Εργαστηρίων»στα μαθήματα“ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ Ι & ΙΙ» ως α' ανάθεση προτείνονται Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων, Ιατροί και Βιοχημικοί και οι Χημικοί υπάρχουν στις β' αναθέσεις

Επίσης, οι Χημικοί ΔΕΝ έχουν ανάθεση το μάθημα“ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ”, (η ύλη του μαθήματος στον οδηγό σπουδών αφορά στα εξής: είδη και χώροι εργαστηρίων, συσκευές επεξεργασίας νερού, υδατόλουτρα, κλίβανοι, συσκευές φυγοκέντρησης, ζυγοί, μικροσκόπια, φασματοφωτομετρία, χρωματογραφία, συσκευές ηλεκτροφόρησης, ψυκτικές συσκευές, πεχάμετρο, όργανα αυτόματης ανάλυσης, διάφορες αυτοματοποιημένες συσκευές και οι Η/Υ στο εργαστήριο, τα οποία αποτελούν κατεξοχήν γνωστικό αντικείμενο των Χημικών). ων.

Τα ίδια ισχύουν και για το μάθημα «ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ», "ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ", "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ" κ.ά.

.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

1.

ΤΜΗΜΑ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΚΠΑ

88/230 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΠΘ

14/38 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΤΕΙΘ

120/240 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

2. Η πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ των αντίστοιχων Τμημάτων [ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΟΛΟΓΙΑΣ- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ…] είναι Χημικοί.

3. Στα περισσότερα ΑΕΙ η διδασκαλία αντίστοιχων μαθημάτων γίνεται από καθηγητές Χημείας. Επισημαίνουμε επίσης ότι, τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και στον δημόσιο η άσκηση επαγγελμάτων που διαπραγματεύονται το επιστημονικό αντικείμενο των προαναφερόμενων μαθημάτων γίνεται από πτυχιούχους Χημείας.

4. Η ΕΕΧ έχει προειδοποιήσει ότι η σύνθεση των υπεύθυνων για τους οδηγούς σπουδών δεν διασφαλίζει την επιστημονική τους εγκυρότητα και την αμεροληψία και δεν έχει λάβει ουδεμία απάντηση.

5. Αντίστοιχα φαινόμενα έχουν παρατηρηθεί και σε μαθήματα των ειδικοτήτων ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ και ΑΛΛΕΣ..

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η ΕΕΧ εκτιμά ότι η εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων μέσα από εκπαιδευτικούς οργανισμούς όπως τα ΙΕΚ, είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη και την αποτελεσματικότητα της Δια Βίου Εκπαίδευσης και Μάθησης, ειδικά στον 21ο αιώνα που αναμένεται καταιγίδα αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις εξαιτίας της ταχύτατης αυτοματοποίησης. Δυστυχώς, η προχειρότητα σε συνδυασμό με το έλλειμμα εμπειρίας, τεχνογνωσίας, αντιπροσωπευτικότητας, αντικειμενικότητας, αλλά και εξειδίκευσης των συντακτών των οδηγών σπουδών θυσιάζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατάρτισης στο όνομα εμπαθειών και συντεχνιακών λογικών. Η ανάθεση της διαμόρφωσης των οδηγών σπουδών σε διευθυντές ΙΕΚ που ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο της ειδικότητας και σε μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές οδηγεί σε υποβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης.

Η ΕΕΧ προσπάθησε με έγκαιρο και έγκυρο τρόπο να αποφύγει την εκ των υστέρων προσπάθεια ανασκευής των κακώς κείμενων, καταθέτοντας επιστολές και τεκμηριωμένα υπομνήματα, δυστυχώς χωρίς να εισακουσθεί. Σε μία ύστατη προσπάθεια καλεί την ηγεσία του Υπουργείου να προβεί στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, επιφυλασσόμενη παντός νομίμου δικαιώματος της για την προάσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων των μελών της.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία.

Για τη Διοικούσα Επιτροπή της ΕΕΧ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΦΙΛΛΕΝΙΑ ΣΙΔΕΡΗ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΛΑΜΠΗ

Αξιότιμα μέλη του επιστημονικού τμήματος Περιβάλλοντος, Υγείας και Ασφάλειας της Εργασίας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών

Το Δ.Σ του Επιστημονικού τμήματος Περιβάλλοντος, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία της ΕΕΧ σας καλεί σε εκλογοαπολογιστική συνέλευση την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017, και ώρα 19:00, στα κεντρικά γραφεία της Ένωσης Ελλήνων Χημικών,

με την ακόλουθη ημερήσια διάταξη:

  1. Εκλογή εφορευτικής επιτροπής
  2. Απολογισμός ΔΣ
  3. Ορισμός εκλογικής διαδικασίας για την ανάδειξη του καινούργιου Δ.Σ.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει απαρτία, η συνέλευση θα επαναληφθεί στις 25 Οκτωβρίου 2017, και ώρα 19:00, στα κεντρικά γραφεία της ΕΕΧ.

Ο πρόεδρος του Τμήματος: Ο γραμματέας του Τμήματος:

Θ. Κουιμτζής Ι. Κατσογιάννης

Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017, μετά από πολύωρη και εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση στα γραφεία της ΕΕΧ με στόχο τη διαβούλευση σχετικά με τις εξελίξειςκαι το σχέδιο που ανακοίνωσε το ΥΠΠΕΘ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (η Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων), κατέληξαν σε κοινό τόπο που περιλαμβάνει τις ακόλουθες διαπιστώσεις:

  1. Η αντικατάσταση ενός Εκπαιδευτικού συστήματος θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της αξιολόγησης και της αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του προηγούμενου και όχι αυτοσκοπός.
  2. Οι Επιστημονικές Ενώσεις διαθέτουν την τεχνογνωσία, την επιστημονική εγκυρότητα και την βούληση να συμβάλλουν στην διαμόρφωση ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού και ελκυστικού σχολείου που θα απαντά στις ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και του διεθνούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Παρότι έχουμε ανταποκριθεί με αμεσότητα στις προσκλήσεις της πολιτείας στην ΕΜΥ και έχουμε καταθέσει τεκμηριωμένες με επιστημονικά στοιχεία απόψεις, δεν έχουν ληφθεί υπόψη, καθιστώντας την παρουσία μας προσχηματική.
  3. Παρά την παρότρυνση της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αύξηση της διδασκαλίας των θετικών επιστημών, οι Θετικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα γνωρίζουν πρωτόγνωρη υποβάθμιση και συρρίκνωση με ανυπολόγιστες συνέπειες στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και του επιστημονικού συλλογισμού που διασφαλίζουν την κριτική ικανότητα και επομένως και την κοινωνική ετοιμότητα.
  4. Έχει παρατηρηθεί υποβάθμιση και κατακερματισμός του γνωστικού αντικειμένου των Θετικών Επιστημών με αυθαίρετες και αντιεπιστημονικές περικοπές της ύλης, οι οποίες δεν ευνοούν την κριτική μάθηση και οδηγούν σε στείρα αποστήθιση, παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου, διότι χάνεται η συνέχεια, η συνοχή και ορθολογικός συλλογισμός.
  5. Εκτιμούμε ότι η ανισότιμη αντιμετώπιση συναφών γνωστικών αντικειμένων μεταξύ των Θετικών Επιστημών που υπάρχει στο προτεινόμενο σχέδιο, οδηγεί στην πεποίθηση ότι οι Επιστήμες είναι 1ηςκαι 2ηςκατηγορίας και έχουν διαφορετική αξία.
  6. Βαρύνουσας σημασίας ατόπημα αποτελεί κατά την εκτίμηση μας ότι οι υποψήφιοι φοιτητές των Παιδαγωγικών σχολών εισάγονται χωρίς να έχουν διδαχθεί και εξεταστεί Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, παρότι θα κληθούν να τα διδάξουν.

Η πρόθεση των Επιστημονικών Ενώσεων είναι να αποκαταστήσουν ένα σταθερό δίαυλο επικοινωνίας μέσω του οποίου θα συμβάλλουν στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του 21ουαιώνα.

Στο πλαίσιο αυτής της σύγκλισης ζητούμε από κοινού συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και ακρόαση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε να επικοινωνήσουμε τις κοινές μας θέσεις και απόψεις προς όφελος των μαθητών και της χώρας.

Ακολουθήστε μας
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

« Νοέμβριος 2024 »
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30