Το ΥΠΟΠΑΙΘ για πρώτη φορά στην ιστορία των εξεταστικών συστημάτων κατέθεσε ένα συμπαγές σκεπτικό στο οποίο στήριξε τις αλλαγές που προτίθεται να κάνει. Η Ε.Ε.Χ. ήδη έχει τοποθετηθεί σχετικά με το σκεπτικό αυτό εκτιμώντας ότι:
- είναι αυστηρά προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών (διεύρυνση επιλογών των μαθητών- εξορθολογισμός των πεδίων),
- προσπαθεί, και με βελτιώσεις μπορεί να το επιτύχει πλήρως, να μην κάνει εκπτώσεις στη γνωστική υποδομή των υποψήφιων φοιτητών ( όπως για παράδειγμα η παντελής έλλειψη γνώσεων Χημείας των φοιτητών που εισέρχονταν επί 15 χρόνια στις σχολές Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών απο την Τεχνολογική Κατεύθυνση ΙΙ),
- λαμβάνει υπόψη του τη διεθνή εμπειρία για τα προαπαιτούμενα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι τις προσπάθειες των διάφορων κλάδων να διευρύνουν το εργασιακό τους πεδίο, κυρίως στην αγορά των φροντιστηρίων ( είναι προφανές ότι στην επιλογή των μαθημάτων έχουν ληφθεί υπόψη τόσο τα Αμερικανικά SAT: https://sat.collegeboard.org στα οποία δεν υπάρχει καμία άλλη εξέταση εκτός των βασικών επιστημών, όσο και οι απαιτήσεις εξέτασης των μεγάλων Ευρωπαικών και Αμερικανικών Πανεπιστημίων, οι οποίες είναι στη διάθεση της Ε.Ε.Χ.).
- κάνει μεγάλη προσπάθεια να μη διαταράξει τις εργασιακές ισορροπίες στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης και γι΄αυτό δημιουργεί εξαιρετικά ευνοικές συνθήκες για ορισμένα μαθήματα, αναντίστοιχες της διεθνούς εμπειρίας.
Η Ε.Ε.Χ. έχοντας σταθερό προσανατολισμό το όφελος της Εκπαίδευσης, των μαθητών και των οικογενειών τους, παρότι είναι η μοναδική Επιστήμη η οποία έχει απώλεια ωρών στο Λύκειο, τοποθετήθηκε αρχικά θετικά απέναντι στις αλλαγές και προσέφερε την τεχνογνωσία και τη βοήθειά της για βελτιώσεις.
Με μεγάλη έκπληξη και λύπη είδε επίσημες ανακοινώσεις οι οποίες στο όνομα εξασφάλισης περισσότερων ωρών, κυρίως σε φροντιστηριακά μαθήματα, προτείνουν λύσεις όπως την εισαγωγή στις σχολές Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών από την 3η ομάδα προσανατολισμού, των Οικονομικών Επιστημών, χωρίς Χημεία, δηλαδή μία νέα Τεχνολογική Κατεύθυνση. Πέρα από αυτό καθαυτό το γεγονός ότι μια τέτοια μονομερής ανακοίνωση δεν είναι σύμφωνη με τις προσπάθειες συνεργασίας των Επιστημών στις οποίες η ΕΕΧ πρωτοστάτησε, η θέση αυτή είναι αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική. Κατά την εκτίμησή μας οι Επιστημονικές Ενώσεις οφείλουν πρωτίστως να θεραπεύουν τον Επιστημονικό τρόπο σκέψης, τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των μαθητών και της κοινωνίας και δευτερευόντως τα στενά συμφέροντα των μελών τους και γι΄αυτό οι ευκαιριακές συνεργασίες στη βάση μπακάλικων υπολογισμών μόνο ζημιά μπορούν να επιφέρουν στην αξιοπιστία τους.
Η Ε.Ε.Χ. επαναβεβαιώνει την πίστη και την προσήλωσή της στις θεσμικές διεργασίες που στόχο έχουν τη βελτίωση της Εκπαίδευσης και τη σταθερή διάθεσή της να συμβάλλει με όλες της τις δυνάμεις προς αυτή την κατεύθυνση.