Απόσπασμα από τα λεγόμενα του Προέδρου της ΕΕΧ σχετικά με τις υποσχέσεις της νέας κυβέρνησης
«Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα…»
ΤΙ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
1. Δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα με τη Χημεία γιατί η εντολή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι να περιορίσουνε τα 9 μαθήματα σε 6 χωρίς να αλλάξουν το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου.
2. Η αλλαγή που έγινε είναι μεταβατική και θα κρατήσει 1 χρόνο. Όλα όμως δείχνουν ότι με την ατολμία που έχει το Υπουργείο να παρέμβει ουσιαστικά στη δομή του Λυκείου και των ΤΕΕ όπως και στο εξεταστικό η μεταβατική περίοδος θα διαρκέσει πολλά χρόνια. Αυτό το λένε γιατί ακόμα δεν άρχισε ο διάλογος, άραγε πότε θα τελειώσει; Πότε θα παρθούν αποφάσεις; Πότε θα συνταχθούν τα νέα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα; Πότε θα γραφτούν τα νέα βιβλία που θα χρειασθούν;
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δεν μπορούμε να σας δεχθούμε για συζήτηση παρά το γεγονός ότι υπάρχει πρόβλημα με τη Χημεία επειδή πρέπει να δεχτούμε και όλους τους άλλους κλάδους. Η συνάντηση θα γίνει όταν θα αρχίσει ο διάλογος για την Παιδεία.
Και ενώ συνέβαιναν όλα αυτά η Υπουργός Παιδείας παρεμβαίνει και ζητά να αυξηθούν τα Αρχαία Ελληνικά σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου. Και ερωτούμε:
Α. Από ποιο διάλογο προέκυψε η ανάγκη αυτή;
Β. Πότε στο παρελθόν έγινε τέτοια παρέμβαση, δηλαδή να αλλάξει το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
Γ. Που θα μπει η νέα ώρα Αρχαίων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών του Γυμνασίου; Θα καταργήσουν κάποια μαθήματα ή θα κάνουν 8 ώρες κάποια μέρα τα παιδιά;
Παρατήρηση: Για να μην παρεξηγηθούμε με αυτούς που θέλουν την αύξηση των Αρχαίων Ελληνικών, συζητάμε για τις διαδικασίες που ακολουθούνται και όχι για το τι πρέπει να γίνει.
Μετά το τελευταίο περιστατικό συμπεραίνουμε ότι:
1. Την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απασχολούν α) θέματα που δημιουργούν εντυπώσεις στον κόσμο, π.χ. κατάργηση εξετάσεων στη Β΄ Λυκείου, μείωση μαθημάτων από 9 σε 6, μεταγραφές φοιτητών. Όλα αυτά προχώρησαν χωρίς κανένα διάλογο, και β) θέματα εξυπηρέτησης ισχυρών συντεχνιών, π.χ. Αρχαία, και ποια είναι τα 6 μαθήματα.
2. Δεν την απασχολούν καθόλου τα σοβαρά θέματα της Παιδείας όπως τι πρέπει να ξέρουν και τι ξέρουν οι μαθητές τελειώνοντας κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, τι πρέπει να κάνουμε για να διορθώσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν όσον αφορά τα παραπάνω, με ποιους πρέπει να συζητήσουμε και πότε.
Πολύ φοβόμαστε ότι ο διάλογος που έχει εξαγγελθεί, αν γίνει, θα έχει σκοπό μόνο τον εντυπωσιασμό και όχι την ουσία των προβλημάτων.