Η χθεσινή καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για γνωστό Ιδιωτικό σχολείο το οποίο φέρεται να έχει διιαπράξει απάτη με την Τράπεζα θεμάτων της Α΄ Λυκείου έρχεται να επιβεβαιώσει την προ τετραετίας πρόβλεψή μας για ανάγκη καλύτερης οργάνωσης και ελέγχου της εκπαίδευσης, δημόσιας και κυρίως ιδιωτικής, ώστε η Εκπαίδευση να ανακτήσει το κύρος της και τον παιδαγωγικό της χαρακτήρα, ο οποίος πλήττεται από πρακτικές διαφθοράς και συναλλαγής.
Θεωρώντας προϋπόθεση για την Εκπαιδευτική διαδικασία τη διασφάλιση των ίσων ευκαιριών μεταξύ των μαθητών, όπως το Σύνταγμα επιτάσσει για τους πολίτες της χώρας, και έχοντας εντοπίσει μεγάλης έκτασης δυσλειτουργίες του Εκπαιδευτικού συστήματος, όπως αυθαιρεσίες σε σχέση με τη διδασκόμενη ύλη, παράκαμψη των μαθημάτων γενικής παιδείας, δυσαρμονία γραπτών και προφορικών βαθμών, αλλά και σε ορισμένα σχολεία θέματα εξαιρετικά υψηλού βαθμού δυσκολίας έξω από το πνεύμα και το γράμμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων, η ΕΕΧ είχε παρέμβει με πρότασή της προς την επιτροπή Μπαμπινιώτη ήδη από το 2010.
Στην πρόταση για το Εκπαιδευτικό σύστημα η ΕΕΧ είχε προτείνει τα θέματα να επιλέγονται από Τράπεζα Θεμάτων, η οποία να είναι ανοικτή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και να είναι κοινά τουλάχιστον σε επίπεδο περιφέρειας για όλα τα σχολεία, ώστε να αποφεύγονται παρατυπίες έως και παρανομίες στις οποίες ορισμένοι θα επέλεγαν να επιδοθούν.
Παρότι εκτιμούμε ότι η πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων συνοδεύτηκε από αρκετά προβλήματα όπως:
1. Συγκεχυμένες και αντιφατικές πληροφορίες για το αν θα εφαρμοστεί μέχρι το τέλος του Α΄ τετραμήνου
2. Εξαιρετικά καθυστερημένη ανακοίνωση των θεμάτων της Τράπεζας που είχαν ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή προετοιμασία μεγάλης μερίδας μαθητών,
3. Θέματα που δεν είχαν μελετηθεί, σταθμιστεί και δοκιμαστεί, ώστε να αποφευχθούν λάθη και υπερβολές σε αρκετά μαθήματα, αν και πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτό δεν παρατηρήθηκε στη Χημεία,
4. Παράκαμψη για μια ακόμη φορά των αρμόδιων επιστημονικών ενώσεων, όπως η ΕΕΧ, που είχε την πρόθεση να συνεισφέρει στην οργάνωση και στην αξιολόγηση των θεμάτων της τράπεζας,
5. Δημιουργία αδικαιολόγητου πανικού από τα ΜΜΕ, αλλά και τις ανακοινώσεις αρμόδιων φορέων για την ανάγκη φροντιστηριακών μαθημάτων,
6. Κακό σχεδιασμό των κριτηρίων προαγωγής των μαθητών και μαθητριών, που ανάγκασε το ΥΠΑΙΘ να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις καθυστερημένα και μετά τη δημιουργία πανικού,
θεωρούμε ότι η βελτίωση της διαδικασίας οργάνωσης και αξιολόγησης της Τράπεζας θεμάτων κάθε μαθήματος με τη συμμετοχή και συνεισφορά των Επιστημονικών Ενώσεων, η έγκαιρη ανακοίνωσή της ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για την προετοιμασία των μαθητών, η πιλοτική εφαρμογή των θεμάτων στα Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια και πιθανότατα η επιλογή των θεμάτων σε επίπεδο περιφέρειας και όχι σχολικής μονάδας θα συμβάλλουν στην άρση των παθογενειών και θα διασφαλίσουν την ισοτιμία των μαθητών.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα
- Βιβλιοθήκη
- Δραστηριότητες
- Συνεργασίες
- Κλαδικοί Σύλλογοι
- Πανελλήνιος Σύλλογος Χημικών Βιομηχανίας και Επιχειρήσεων
- Πανελλήνιος Σύλλογος Χημικών Ναυτιλία
- Σύλλογος Υπαλλήλων ΓΧΚ
- Σύλλογος Κλινικών Χημικών Ιδιωτικού Τομέα
- Ένωση Κλινικών Χημικών
- Ένωση Ελλήνων Οινολόγων
- Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών
- Ελληνική Εταιρία Κλινικής Χημείας-Κλινικής Βιοχημείας
- ΠΑ.Σ.Ε.Π.Ε
- Σύλλογος Φίλων του Αγίου Μένιγνου του Κναφέως
- Σύνδεσμος Συνταξιούχων Τ.Ε.Α.Χ.
- Παρατάξεις
- Ενημερωτικά Δελτία
- Κλαδικοί Σύλλογοι
- Υπηρεσίες μελών