Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), ως σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης, είναι σταθερά προσανατολισμένη στην προσπάθεια ανάδειξης της σημασίας της διδασκαλίας της Επιστήμης της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τόσο για τον μελλοντικό πολίτη, ο οποίος θα κληθεί να αντιμετωπίσει και να λάβει αποφάσεις για σοβαρά θέματα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η διαχείριση των φυσικών πόρων, ποικίλες διατροφικές κρίσεις κ.ά. θέματα της καθημερινής ζωής για την επεξεργασία των οποίων οι γνώσεις της Χημείας αποτελούν την αναγκαία και ικανή συνθήκη, όσο και για τον υποψήφιο επιστήμονα τον οποίο εκτός από αυτό καθαυτό το γνωστικό υπόβαθρο, εφοδιάζει με αναλυτική σκέψη και επιστημονική μεθοδολογία.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού η ΕΕΧ συγκρότησε Επιτροπή για την μελέτη, την επεξεργασία και τη συγγραφή πρότασης για τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Χημείας του Νέου Λυκείου, η οποία αποτελείτο από εκπαιδευτικούς –χημικούς όλων των βαθμίδων της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα ονόματα των οποίων αναφέρονται κατά αλφαβητική σειρά στον διπλανό πίνακα.
Το πρόγραμμα που πρότεινε η επιτροπή μετά από πολύμηνη επεξεργασία κατετέθη στη Συνέλευση των Αντιπροσώπων της ΕΕΧ, όπου και ψηφίστηκε ως πρόταση της ΕΕΧ για την έναρξη του διαλόγου για τα ΑΠΣΧ για το Λύκειο με το ΥΠΑΙΘ και τους συναδέλφους χημικούς. {1}
Θεωρούμε ότι η βελτίωση, προσαρμογή και αναδιάρθρωση των προτεινόμενων προγραμμάτων με βάση και κριτήριο την εμπειρία και τα ενδεχόμενα προβλήματα είναι αναπόσπαστο μέρος τη δυναμικής της Εκπαίδευσης και πάγια θέση της ΕΕΧ.
[1] Στη διαβούλευση που έχει προηγηθεί έχουν εντοπισθεί ως σημεία αιχμής η αποδοχή του συστήματος ονοματολογίας κατάIUPAC και το εύρος της ύλης τη Γ Λυκείου.