Η βαρύτητα αυτή ήταν απόλυτα λογική, αφού στη θεωρητική γνώση της Χημείας βασίζονται πολλές επιστήμες, φαινομενικά διαφορετικές μεταξύ τους, όπως η επιστήμη των υλικών (πλαστικών, μετάλλων, ανόργανων υλικών), των καυσίμων και λιπαντικών, των χημικών, των τροφίμων, των φαρμάκων κλπ. Παράλληλα, σύγχρονα επιστημονικά πεδία όπως το περιβάλλον και η ενέργεια στηρίζονται στις βασικές αρχές της χημείας. Επιπρόσθετα, η γνώση της σε επίπεδο γενικής παιδείας είναι απαραίτητη για τη βασική κατανόηση των εφαρμογών, των διαδικασιών, της σύστασης και των ιδιοτήτων των προϊόντων που καθημερινά συναντά ο σύγχρονος άνθρωπος.
Παρ' όλα αυτά, στο ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που ουσιαστικά άρχισε να εφαρμόζεται από το 2000 και αναμορφώθηκε από τη σημερινή ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, το μάθημα της Χημείας υποβαθμίστηκε ως προς τη βαρύτητα του στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού μόνο στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας εμφανίζεται ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας, είτε ως "Χημεία" είτε ως "Χημεία - Βιοχημεία". Απουσιάζει, δε, εντελώς από τα επιστημονικά πεδία των Τεχνολογικών Επιστημών,
Θεωρούμε ότι η υποβάθμιση της χημικής εκπαίδευσης στο Λύκειο και κατ' επέκταση στη τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση, είναι ζήτημα εθνικής σημασίας σε επίπεδο οικονομικής και βιομηχανικής ανάπτυξης και θα οδηγήσει σε προβλήματα που σχετίζονται άμεσα με το περιβάλλον και την ποιότητα των τροφίμων, τη δράση των υπηρεσιών ελέγχου και τη σχετική επιστημονική έρευνα στην Ελλάδα.
Με βάση τα παραπάνω, ευελπιστώντας στην άμεση και θετική ανταπόκριση σας, παρακαλούμε να προβείτε στις αναγκαίες ενέργειες ώστε να διευθετηθεί το θέμα .
Κοινοποίηση: Προς:
1. Τον Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων
2. Τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού |
Με εκτίμηση Γιάννης Αλαβάνος |